Zadania treningowe



ZADANIA TRENINGOWE
Przedstawione łamigłówki mają pokazać z jakiego rodzaju zadaniami mogą spotkać się uczestnicy II Pucharu Polski w Rozwiązywaniu Łamigłówek. Niektóre z zadań w eliminacjach i w finale mogą być podobne do zadań treningowych, niektóre na pewno nie będą podobne. Tutaj zadań jest mniej i są łatwiejsze niż te, które czekają na Was w eliminacjach i w finale. No i może odrobinę weselsze :)

A rozwiązania? Gdzie są rozwiązania ktoś spyta. No cóż. Rozwiązując zadania eliminacyjne nie będziecie Państwo mogli zerknąć do rozwiązań. Tak więc rozwiązywanie poniższych zadań będzie dla Was przedsmakiem eliminacji. Rozwiązania zadań treningowych zamieścimy razem z rozwiązaniami zadań z eliminacji.


• • •


1. TRZY KOGUTY

Na podwórku są trzy koguty. Każdy z nich tak samo krzyczą KUKU, ale inaczej RYKU. Te ich zachowania ujęto w pewnej równości, po czym cyfry zastąpiono w niej literami. Jedna litera zastępuje jedną cyfrę, takim samym literom odpowiadają identyczne cyfry, różnym literom odpowiadają różne cyfry, a pierwsza litera z lewej strony nigdy nie jest zerem.. Podaj liczby odpowiadające wszystkim trzem KOGUTOM.



KUKU + RYKU = KOGUT



• • •


2. MINI SUDOKU

Świat oszalał na punkcie sudoku, wiec nie może go zabraknąć w Pucharze Polski. Zasada prosta i znana ale ją powtarzamy. W puste pola w diagramie wpisz cyfry od 1 do 6 (po jednej do każdego z pól), tak aby w każdej pionowej kolumnie i w każdym poziomym rzędzie każda z cyfr występowała dokładnie jeden raz. Również wewnątrz każdego z 6 polowych prostokątnych obszarów zaznaczonych grubsza linią każda z cyfr może występować tylko jeden raz.




• • •


3. RZYMSKIE SUDOKU

Ten diagram też należy uzupełnić zgodnie z zasadami sudoku opisanymi w poprzednim zadaniu. Problem jednak polega na tym, że zamiast cyfr arabskich użyto tu cyfr rzymskich - wcale nie przez przypadek - a w niektórych z cyfr już wpisanych do diagramu brakuje niektórych z elementów. Jeśli więc np. w diagramie widać I to oznacza to że tam może być zarówno I jak i II, III, IV i VI, a jeśli widać V to może tam być zarówno V jak i IV czy też VI.. Nie należy się przy tym sugerować umieszczeniem elementu względem do boków kratki. Jeśli bowiem w kratce znajduje się V i to dokładnie w jej środku - to nie oznacza to, że to musi to być piątka. Nie. Może to być i VI i V i VI.

Twoim zadaniem jest uzupełnienie diagramu zgodnie z zasadami sudoku. Musisz zarówno wpisać brakujące cyfry w puste kratki, jak i uzupełnić wszystkie cyfry, które nie zostały napisane w całości.




• • •


4. PRZYSŁOWIE Z KLAWIATURY

Na klawiaturze ukryte jest przysłowie. Przechodząc na dowolny ze stykających się z nim klawiszy należy odczytać po kolei litery tak aby odtworzyć przysłowie. Składa się ono z 6 słów, a liczba liter w kolejnych wyrazach tego przysłowia wynosi 3-8-5-2-3-6. Miejsce rozpoczęcia odczytywania musisz odgadnąć.




• • & bull;


5. REBUS

Przeanalizuj dokładnie ten rebus i go rozszyfruj.





• • •


6. ANGIELSKI KWADRANS (NIECAŁY)

Jako ostatnie zadanie treningowe zamieszczamy żartobliwą i zaskakującą łamigłówkę, którą wcześniej pokazaliśmy na naszym forum. Łamigłówki do tej pory nikt nie rozwiązał, więc włączamy ją do zestawu treningowego.

Do poniższego równania dodaj jedną kreseczkę tak, żeby było ono prawdziwe:




1 0 1 0 1 0 = 9.50





• • •

Partnerzy Fundacji:

Microsoft EDC Polska Britnet Pałac Domaniowski WhyBlack
Facebook - Odwiedź nas
Należymy do World Puzzle Federation WPF
Wszelkie prawa zastrzeżone | Copyright Sfinks 2012
Projekt i wykonanie: WhyBlack