Nowy temat Wróć do listy tematów



Zadania finałowe sudoku

napisał Jowita | 06.04.2014 18:48

Witam, może mi ktoś powiedzieć czy wszyscy finaliści biorą udział we wszystkich rundach? Oraz o co chodzi z punktacją za zadania od drugiej rundy że jest np. 10 + 130 punktów, za co jest te 10 a za co 130? Pozdrawiam


Odpowiedz


Dzień dobry, Tak, wszyscy finaliści biorą udział we wszystkich rundach (poza playoffem). Do playoffu awansuje 4 zawodników z najlepszymi wynikami w poprzednich rundach. Co do drugiego pytania, jeśli przy zadaniu pojawiają się dwie "punktacje" (np. 10+130), oznacza to, że będą dwa diagramy do rozwiązania - jeden będzie warty 10 pkt, a drugi 130 pkt.

napisał Paweł Rachel | 06.04.2014 19:20 | Odpowiedz



1. czy w booklecie z zadaniami będzie jakies przypomnienie ze jeden diagonal odd-even ma w szarych polach parzyste, a drugi neiparzyste? 2. czy mozna wiedzieć czy greater than ma wszędzie wpisane znaki - wiem głupie pytanie, ale nie wiem co mam trenować:) 3. czy w Argyle będą dokłądnie te same przekątne? 4.czy rozmiary przykładów mają przełożenie na rozmiary na mistrzostwach? I generalne pytanie co do oceny prawidłowości - czy będzie oceniany cały diagram, czy będzie jakaś odpowiedź typu dwie linie (score area). Czy przewidziane jest jakieś częściowe punktowanie za 1, 2 cyfry nieprawidłowe

napisał pafcio | 06.04.2014 20:11 | Odpowiedz



no i rozumiem, zę zasady play offów opisane w booklecie angielskim są takie same? wiadomo do ilu będzie rozgrywany pojedynek jeden na jeden? czy jezeli lista zawiera 9 zadań do playoffów to będa one po jednym w kopercie (po 3 zadania na półfinały i 3 zadania na finał?) czy zadania wylosowane a nie wykorzystane (wynik 2-0) wracają do puli?

napisał pafcio | 06.04.2014 20:18 | Odpowiedz



tak, takie same, ale że mają one większe znaczenie dla osób z zagranicy to zostały umieszczone przede wszystkim tam. pojedynek 1na1 będzie rozgrywany do dwóch zwycięstw (czyli max 3 zadania w półfinale i to samo w finale). zadania niewykorzystane wracają do puli, ale z góry nie są pogrupowane po 3

napisał krajek | 07.04.2014 00:50 | Odpowiedz



1. będzie 2. nie można 3. nie wiem 4. mogą być różne, nie ma jednak zależności 5. cały diagram 6. nie ma punktów częściowych z wyjątkiem rundy 5 gdzie jest to stricte napisane

napisał krajek | 07.04.2014 00:47 | Odpowiedz



Trenuj picie piwka, Pawełku. Widzimy się w sobotę rano :-)

napisał Bartek | 07.04.2014 01:16 | Odpowiedz



No to do zobaczenia milego. Caly rok trenuje, wiec zaleglosci nie mam;)

napisał pafcio | 07.04.2014 19:37 | Odpowiedz



Przepraszam jeśli pytania są idiotyczne, bo sudoku rozwiązuję rzadko. (1) Czy można założyć, że każde zadanie ma dokładnie 1 rozwiązanie, (2) Ostatnie zadanie (Multi 5) - co to znaczy "rozwiązanie diagramu"? To znaczy: czy żeby dostać np. 30 punktów za rozwiązanie jednego z diagramów trzeba znaleźć takie rozwiązanie, które będzie elementem całościowego rozwiązania dla kompletnego 5-elementowego diagramu, czy też dowolne rozwiązanie, które spełniałoby warunki sudoku dla pojedynczego diagramu, takie, które niekoniecznie umożliwi rozwiązanie całego samuraja?

napisał Bartek | 07.04.2014 01:15 | Odpowiedz



nie ma głupich pytań, co najwyżej głupie odpowiedzi :) ad.1. dokładamy wszelkich starań aby tak dokładnie było. jeśli tak nie będzie to jest to nasz błąd ad.2. zadanie składa się z 5 "złożonych" ze sobą diagramów klasycznego sudoku. Poprzez rozwiązanie diagramu rozumie się wypełnienie jednego z diagramów, ale takie, które umożliwia rozwiązanie całego samuraja. wiem, trochę trudniej ;)

napisał krajek | 07.04.2014 12:33 | Odpowiedz



Dzięki Krajek! Trudniej, ale wszystkim trudniej. Swoją drogą gdyby z samurajem było inaczej to robi się fajny gamble - pewnie większość tego nie rozwiąże w czasie i pewnie rozwiązanie jednego diagramu to prawie rozwiązanie całości zadania - no bo wiadomo. No i teraz na początku trzeba by się na coś decydować: idziesz na całość i próbujesz znaleźć rozwiązanie dla całego diagramu, czy też próbujesz zdobyć cząstkowe punkty za rozwiązania pojedynczych składowych, które nie koniecznie umożliwiają rozwiązanie całości, ale dają jakieś cząstkowe, w miarę łatwe do zdobycia punkty (bo rozwiązań każdego diagramu jest na pewno więcej niż 1, jeśli nie muszą się uzupełniać do rozwiązania całości). Tak sobie tylko gadam. Dzięki w każdym razie.

napisał Bartek | 07.04.2014 15:56 | Odpowiedz



ja to wiem, nie raz już przechodziłem takie dyskusje. nie jestem za gamblingiem w łamigłówkach, ale zawsze możemy to przedyskutować w gronie organizatorów (czyli z Łukaszem :) i wprowadzić takie zasady. Ale szczerze powiedziawszy to mam teraz trochę ważniejszych rzeczy do zrobienia w związku z zawodami więc zostawię to sobie na później. na sposób przygotowania się zawodnika do zawodów i tak to nie wpłynie jeśli zmienimy tą zasadę przed samą rundą nawet. ale szczerze mówiąc to wątpliwe abyśmy tak zrobili, gdyż to utrudniłoby nam ZNACZĄCO sprawdzanie, a że to jest ostatnia runda zasadnicza, to mogłoby opóźnić playoff. A tego nie chce nikt, a już na pewno nie osoby, które mają pociąg lub bus po zawodach

napisał krajek | 07.04.2014 16:27 | Odpowiedz



No właśnie też później pomyślałem, że sprawdzanie by to na pewno wydłużyło, i to znacznie (i mógłby się wycofać sponsor i zabrać wszystkie rodzynki). Zapomnij. Ale dzięki za podjęcie tematu!

napisał Bartek | 08.04.2014 07:10 | Odpowiedz



Partnerzy Fundacji:

Microsoft Britnet Pałac Domaniowski WhyBlack
Facebook - Odwiedź nas
Należymy do World Puzzle Federation WPF
Wszelkie prawa zastrzeżone | Copyright Sfinks 2012
Projekt i wykonanie: WhyBlack